ﺭﻭﯾﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ
ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﻩ ٢۴ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ، ﺭﻭﯾﻪﻫﺎی ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﻭ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻭ ﻣﺨﺎﻁﺮﺍﺕ ﺍﯾﻦ ﻧﻮﻉ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻁﻼﻉ ﻣﯽﺭﺳﺎﻧﺪ.
ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎی ﺁﻧﻼﯾﻦ
1- ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎﻥ ﻣﺤﺘﺮﻣﯽ ﮐﻪ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺧﻮﺩ ﺩﺭ ﺑﺎﺯﺍﺭﻫﺎی ﺑﻮﺭﺱ ﻭ ﻓﺮﺍﺑﻮﺭﺱ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﻁﺒﻖ ﻣﺎﺩﻩ ١۴ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﺍﻭﺭﺍﻕ ﺑﻬﺎﺩﺍﺭ ﺭﺍ ﺑﺎ ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﺑﻪ ﺍﻣﻀﺎ ﺑﺮﺳﺎﻧﻨﺪ.
2- ﻁﺒﻖ ﻣﺎﺩﻩ ١٣ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﻣﮑﻠﻒ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﮐﺎﻣﻞ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻁﻼﻋﺎﺕ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻭ ﺍﺣﺮﺍﺯ ﻣﻬﺎﺭﺕ ﻭ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺯﯾﺮﺳﺎﺧﺖﻫﺎی ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﻭ ﻧﻴﺰ ﻋﺪﻡ ﻭﺟﻮﺩ ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻧﻘﺾ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﯾﺎ ﻋﺪﻡ ﺍﯾﻔﺎی ﺗﻌﻬﺪﺍﺕ ﻧﺰﺩ ﺍﻋﻀﺎ ﯾﺎ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻧﻤﺎﯾﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻋﻄﺎی ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﻭ ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ، ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺫﮐﺮ ﺷﺪﻩ ﻗﺒﻞ ﯾﺎ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻧﻘﺾ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺿﻤﻦ ﺍﻁﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻗﺒﻠﯽ ﻣﺴﺪﻭﺩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ.
ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎی ﺁﻧﻼﯾﻦ
3- ﺍﺭﺯﯾﺎﺑﯽ ﺻﻼﺣﻴﺖ ﺣﺮﻓﻪ ﺍی ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﻭ ﺍﺯ ﻁﺮﯾﻖ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺷﻔﺎﻫﯽ، ﺁﺯﻣﻮﻥ ﮐﺘﺒﯽ یا الکترونیکی ﺻﻮﺭﺕ ﻣﯽﭘﺬﯾﺮﺩ.
4- ﮐﻠﻴﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎﻥ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺷﺮﮐﺖ ﺩﺭ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻭ ﺍﻣﻀﺎی ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﯾﺮ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﺍﻣﻀﺎی ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞﻫﺎی ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﻭ ﮐﻠﻴﻪ ﻣﺨﺎﻁﺮﺍﺕ ﻧﺎﺷﯽ ﺍﺯ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺍﺳﺖ.
5- آزمون ارزیابی صلاحیت استفاده از سامانههای برخط شامل موضوعات زیر میگردد:
- • ﺁﺷﻨﺎﯾﯽ ﺑﺎ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﮐﻪ ﺷﺎﻣﻞ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ آنلاین پلاس، ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ همراه پلاس و سامانه معاملات برخط کالا ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.
- • ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﺍﻭﺭﺍﻕ ﺑﻬﺎﺩﺍﺭ
- • ﺁﯾﻴﻦ ﻧﺎﻣﻪﻫﺎ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞﻫﺎی ﻧﺤﻮﻩ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺩﺭ ﺑﻮﺭﺱ ﻭ ﻓﺮﺍﺑﻮﺭﺱ
- • ﺭﺍﻫﻨﻤﺎی ﺳﺮﻣﺎﯾﻪﮔﺬﺍﺭی ﺩﺭ ﺑﻮﺭﺱ
مسدود شدن دسترسی به سامانه های آنلاین
6- ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻋﻠﯽﺭﻏﻢ ﺍﺣﺮﺍﺯ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﻓﻮﻕ، ﺧﺪﻣﺎﺕ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻧﮑﻨﺪ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻁﺒﻖ ﻣﺎﺩﻩ ١٢ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺣﻴﻦ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ، ﺷﻮﺍﻫﺪ ﻭ ﻗﺮﺍﺋﻨﯽ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﻧﻘﺾ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻭ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﻭ ﯾﺎ ﺍﯾﺠﺎﺩ ﻣﺨﺎﻁﺮﻩ ﺩﺭ ﺷﻔﺎﻓﻴﺖ ﻭ ﻣﻨﺼﻔﺎﻧﻪ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﺷﻮﺩ، ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﻗﻄﻊ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻭ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺑﻪ ﺍﻁﻼﻉ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﺳﻴﺪ.
7- ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺳﻔﺎﺭﺵﻫﺎی ﻧﺎﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﺑﻪ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻧﺎﻅﺮ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﯾﺎ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ برخط ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﻧﻤﺎﯾﺪ ﯾﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻁﺮﯾﻘﯽ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺭﻭﺷﯽ ﺑﻪ ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﺘﻌﺎﺭﻑ ﺍﺯ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎی ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﺳﻔﺎﺭﺵﻫﺎ ﺑﺎ ﻓﺮﮐﺎﻧﺲ ﺑﺎﻻ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﺪ، ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻓﺮﺩ ﻣﺬﮐﻮﺭ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﻗﻄﻊ ﮔﺮﺩﯾﺪﻩ ﻭ ﻣﺮﺍﺗﺐ ﺑﻪ ﺍﻁﻼﻉ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺭﺳﻴﺪ. ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﯽ ﮐﻪ ﻓﺮﺩ ﺗﻤﺎﯾﻞ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺠﺪﺩ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﻻﺯﻡ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﺧﺬ ﺗﻌﻬﺪﺍﺕ ﻻﺯﻡ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﺠﺪﺩﺍ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻧﻘﺾ ﺗﻌﻬﺪﺍﺕ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺮﺧﻂ ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﻣﺠﺎﺯ ﺍﺳﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﻁﻼﻉ ﻗﺒﻠﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻗﻄﻊ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﺑﺮﺍی ﻣﺪﺕ ﻧﺎﻣﻌﻠﻮﻡ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
مشخصات ورود به سامانه های آنلاین
8- ﻧﺎﻡ ﮐﺎﺭﺑﺮی ﻭ ﺭﻣﺰ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ، ﺩﺭ ﺍﺑﺘﺪﺍی ﺍﻓﺘﺘﺎﺡ ﺣﺴﺎﺏ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ و بصورت محرمانه تحویل مشتری ﻣﯽﺷﻮﺩ. ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﻫﺮ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺭﻣﺰ ﻋﺒﻮﺭ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺪﻩ ﺗﻮﺳﻂ ﺧﻮﺩ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﮐﻨﺪ ﻭﻟﯽ ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻧﺎﻡ ﮐﺎﺭﺑﺮی ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ. در اولین ورود به سامانه، تغییر کلمه عبور الزامی است. بدیهی است که مسئولیت هرگونه سوءاستفاده از مشخصات کاربری و اجرای سفارشهای ناخواسته توسط دیگران بر عهده متقاضی خواهد بود.
ﺍﻁﻼﻉﺭﺳﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ
9- ﺍﻁﻼﻉﺭﺳﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺧﺼﻮﺹ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ، ﺍﻁﻼﻋﻴﻪﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪ ﻭ ﺍﺧﺘﻼﻻﺕ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎی ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ ﺁﻧﻼﯾﻦ ﺍﺯ ﻁﺮﯾﻖ “ﭘﻴﺎﻡ ﻣﺪﯾﺮ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ” ﺩﺍﺧﻞ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﺻﻮﺭﺕ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﭘﺬﯾﺮﻓﺖ.
10- ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺮﻭﺯ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺩﺭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎی ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ، ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ﺗﻼﺵ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺟﻬﺖ ﺑﺮﻗﺮﺍﺭی ﺍﻣﮑﺎﻥ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﻪ ﮐﺎﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﺴﺖ. ﺑﺪﯾﻬﯽ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺑﺮﺧﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ احتمال ﻗﻄﻊ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎﻥ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺁﻧﻼﯾﻦ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ.
11- ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺎﺩﻩ ١٩ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺑﻨﺪ ٣ ﻣﺎﺩﻩ ۶ ﻗﺮﺍﺭﺩﺍﺩ ﻓﯽ ﻣﺎﺑﻴﻦ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﻗﻄﻊ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎی ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ ﺑﺮﺧﻂ ﺑﻪ ﺟﻬﺖ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺣﻘﻮﻕ ﻣﺘﻌﻠﻖ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﯾﺎ ﺩﻻﯾﻞ ﺫﮐﺮ ﺷﺪﻩ ﻓﻮﻕ، ﮐﺎﺭﮔﺰﺍﺭی ﻫﻴﭻﮔﻮﻧﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴﺘﯽ ﺩﺭ ﻗﺒﺎﻝ ﺧﺴﺎﺭﺍﺕ ﻭﺍﺭﺩﻩ ﺍﺣﺘﻤﺎﻟﯽ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﻣﺘﻘﺎﺿﯽ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺷﺖ.
حداقل الزامات سامانه های آنلاین
12- ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻣﺎﺩﻩ ٢٩ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺑﺮﺧﻂ ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﺑﺪﻭﻥ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪﮔﺮ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﺑﻪ ﺛﺒﺖ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺍﺯ ﻁﺮﯾﻖ ﺯﯾﺮﺳﺎﺧﺖ ﺑﻨﺪ ۵ ﻣﺎﺩﻩ ﯾﮏ ﺍﯾﻦ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ ﺑﻮﺭﺱ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﻣﮕﺮ ﺩﺭ ﺷﺮﺍﯾﻄﯽ ﮐﻪ ﻫﺴﺘﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎی ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ ﺩﭼﺎﺭ ﺍﺧﺘﻼﻝ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﺳﻔﺎﺭﺷﺎﺕ ﺑﺎ ﺗﺄﺧﻴﺮ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﻭ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﻣﺸﺘﺮی ﺛﺒﺖ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺑﺎ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻣﻌﺎﻣﻠﻪﮔﺮ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻧﻤﺎﯾﺪ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﯽ ﺍﺯ ﻣﺸﺘﺮی (ﺁﻓﻼﯾﻦ) ﺑﺎ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﮐﺘﺒﯽ ﺣﻀﻮﺭی ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺑﺎ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺯﻣﺎﻧﯽ ﺩﺭﯾﺎﻓﺖ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻭ ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻘﺮﺭﺍﺕ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﺑﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ ﺍﺭﺳﺎﻝ ﻣﯽﺷﻮﺩ.ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼﺗﯽ ﺑﺮﺧﻂ ﻭ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﻌﺎﻣﻼﺕ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ(ﺁﻓﻼﯾﻦ) ﮐﻪ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻣﺘﻘﺎﺿﻴﺎﻥ ﻣﺤﺘﺮﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽﮔﻴﺮﺩ، ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺍﻟﺰﺍﻣﺎﺕ ﻻﺯﻡ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞﻫﺎی ﺍﺑﻼﻏﯽ ﻧﻬﺎﺩﻫﺎی ﻧﺎﻅﺮ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺯﯾﺮ ﺍﺯ ﻁﺮﯾﻖ ﺍﯾﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪﻫﺎ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﻫﺮ ﺷﺨﺺ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﻣﯽﺷﻮﺩ:
- • امکان ارسال، ویرایش و حذف سفارشها
- • امکان مشاهده دارایی و حساب نزد کارگزاری
- • امکان واریز و دریافت وجه نقد
- • امکان ثبت درخواست تغيير کارگزار ناظر
- • امکان مشاهده دفتر حساب و وضعيت حسابداری
- • امکان مشاهده سفارشها و خرید و فروشهای انجام شده
ارتباط با کارگزاری
13- مرکز تماس کارگزاری از طریق راههای ارتباطی موجود، پاسخگوی مشکلات و سوالات احتمالی متقاضيان محترم میباشد. لازم به ذکر است اغلب کاربران با مطالعه دقيق پيامهای فوری، پيامهای ناظر بازار و مطالب آموزشی ارائه شده توسط کارگزاری و با استفاده از امکانات نرم افزاری سامانههای معاملاتی برخط، نيازی به برقراری تماس با کارشناسان کارگزاری نخواهند داشت. اما به منظور افزایش کیفیت پاسخگویی و بهبود روند پشتیبانی، کارشناسان معاملات برخط پاسخگوی تماس تلفنی مشتریان میباشند.
شماره دفتر مرکزی: 02192000030